Nowy benefit pracowniczy: mobilna „czerwona teczka” LegacyApp
Rosnąca niepewność, stres i zagrożenia hybrydowe sprawiają, że firmy coraz częściej poszukują skutecznych narzędzi wsparcia psychicznego i organizacyjnego swoich pracowników. Obok klasycznych benefitów, takich jak prywatna opieka zdrowotna, czy polisa na życie, na rynek trafia nowa propozycja: LegacyApp, czyli cyfrowy sejf na informacje dla pracowników i ich bliskich.
Pracodawcy inwestują w cyfrowy spokój
LegacyApp to aplikacja mobilna, która pełni rolę elektronicznej wersji „czerwonej teczki” – miejsca, w którym każdy może uporządkować i zabezpieczyć najważniejsze informacje: o polisach na życie, instytucjach w których są zgromadzone oszczędności i inwestycje a nawet instrukcje dla bliskich na wypadek sytuacji awaryjnych.
Badania i praktyka pokazują, że poczucie psychologicznego bezpieczeństwa – w tym świadomość, że kluczowe informacje są uporządkowane i pod kontrolą – znacząco obniża poziom stresu i pomaga lepiej radzić sobie w sytuacjach niepewności.
– Wielu z nas myśli o zabezpieczeniu siebie i bliskich w kategoriach ubezpieczeń czy stabilności finansowej. Tymczasem równie istotne jest to, by nasi najbliżsi wiedzieli, jak postąpić, gdyby nas nagle zabrakło. Tego uczymy w naszej aplikacji i programie edukacyjnym. – mówi Paweł Soproniuk, współzałożyciel LegacyApp.
Poufność i bezpieczeństwo notatek pracowników na pierwszym miejscu
To, co wyróżnia LegacyApp, to architektura przechowywania informacji: dane użytkownika przechowywane są wyłącznie lokalnie – na jego telefonie oraz, jeśli użytkownik tego chce, w jego prywatnej chmurze (Google Drive lub Apple iCloud). Operator aplikacji nie ma do nich żadnego dostępu.
Dzięki temu LegacyApp spełnia najwyższe standardy prywatności i bezpieczeństwa, pozostając przy tym intuicyjnym narzędziem do codziennego użytku.
Wellbeing i rozmowy o przyszłości
LegacyApp to nie tylko aplikacja, lecz także program edukacyjny dla firm. Obejmuje m.in. webinar „Dziedziczenie informacji: odzyskaj spokój i daj bliskim bezpieczeństwo”, który wspiera zespoły w porządkowaniu podejścia do gromadzenia istotnych danych. Uczestnicy poznają praktyczne kroki i narzędzia, a firmy mogą rozpocząć od pilotażowego spotkania, aby sprawdzić, jak temat wpisuje się w potrzeby pracowników.
Jak to działa: LegacyApp jako benefit w kancelarii LBKP
LegacyApp zadebiutowała w tym roku i zyskuje coraz większe zainteresowanie – znalazła się m.in. w programie benefitowym „VeloKorzyści” dla klientów VeloBanku. Z aplikacji korzystają już także pracownicy kancelarii prawnej LBKP z Wrocławia, która zdecydowała się włączyć ją do swojej oferty benefitowej.
– Znamy LegacyApp od dawna i od początku obserwowaliśmy rozwój tego projektu. Zdecydowały względy bezpieczeństwa – unikalna architektura systemu przekonała nas, by zaoferować aplikację naszym prawnikom. To osoby, które na co dzień pracują z poufnymi danymi i doskonale rozumieją, jak ważne jest ich uporządkowanie i dostępność w razie nieprzewidzianych zdarzeń – mówi Mateusz Borkiewicz, partner w kancelarii LBKP.
LegacyApp to aplikacja mobilna dostępna na systemy Android i iOS. Umożliwia wygodne, bezpieczne przechowywanie zaszyfrowanych informacji (polis, zdjęć dokumentów, kodów czy np. informacji o posiadanych inwestycjach), dzięki czemu użytkownik ma je zawsze pod ręką i może je łatwo aktualizować. Dodatkowo, dzięki specjalnemu mechanizmowi, możliwe jest łatwe i automatyczne przekazanie tych informacji wskazanej osobie po śmierci użytkownika.
Dane są szyfrowane i przechowywane lokalnie na urządzeniu oraz w prywatnej chmurze użytkownika – aplikacja nie przetwarza ich na własnych serwerach, dzięki czemu spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i RODO.
Przydatne linki:
- Strona aplikacji: https://legacy.app
- Social media:
- Facebook: https://www.facebook.com/LegacyAppRip
- Linkedin: https://www.linkedin.com/company/legacyapp-rip
- Instagram: https://www.instagram.com/legacyapprip