Komunikat prasowy

Klient

Kontakt

Jakie benefity doceniają pracownicy branży TSL

Transport, spedycja i logistyka (TSL) przestały być jedynie łańcuchem dostarczenia produktu od jego producenta, przez dystrybutora, do odbiorcy. Dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe powodują, że rola logistyki w organizacjach rośnie, a firmy potrzebują pracowników z odpowiednimi kompetencjami bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Jakie świadczenia mają największy wpływ na przyjęcie oferty pracy na rynku TSL? Aż 55 proc. kandydatów wskazuje na elastyczną formę pracy jako benefit przesądzający o wyborze pracodawcy na drugim miejscu stawiając wynagrodzenie.

Firma Antal, organizator rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy, przeprowadziła badanie opinii specjalistów i menedżerów z wybranych branż, aby przeanalizować i dowiedzieć się, jakie zmiany zaszły w zakresie potrzeb specjalistów i menedżerów specjalizujących się w branży TSL.

Z przeprowadzonego przez Antal badania[1] wynika, że na rynku TSL to elastyczny czas pracy, a nie wysokość wynagrodzenia, jest najbardziej docenianym benefitem. Na pierwszym miejscu wymienia go prawie 55 proc. ankietowanych. Połowa pracowników segmentu TSL docenia również prezenty i bony świąteczne.

Wśród dodatkowych benefitów pozapłacowych najczęściej wymieniane są: prywatna opieka medyczna dla pracownika (41,70 proc.) i członków rodziny (20,80 proc.), samochód służbowy (33,30 proc.) i karta do klubu fitness (33,30 proc.). Natomiast na dofinansowanie do edukacji i wakacji wskazała 1/3 ankietowanych, a dojazdów do pracy – 29,20 proc.

Pracodawcy, którzy docenią rolę kapitału ludzkiego i będą potrafili ją odpowiednio wykorzystać, będą mieli możliwość budowania swojej przewagi konkurencyjnej na tym dynamicznym, szybko rozwijającym się i bardzo konkurencyjnym rynku.

 – Warto zdać sobie sprawę, że samo oferowanie pracownikom benefitów nie wystarczy. Równie ważne jest zaangażowanie pracodawcy w budowanie dobrych relacji z pracownikami i bieżące informowanie o dostępnych świadczeniach. Przejrzysta, kompletna i zrozumiała informacja pozwoli pracownikowi w pełni wykorzystać dostępne opcje i zmaksymalizować związane z nimi korzyści – powiedziała Marta Adamska, Account Manager w Neuron Agencji PR.

Aby pozyskać najlepszych specjalistów firmy muszą podążać za potrzebami pracowników nie zapominając jednak o tym, że na ostateczną decyzję o podjęciu pracy ma wpływ wiele czynników. Są to nie tylko wysokość wynagrodzenia, zakres obowiązków czy benefity pozapłacowe, ale i pozycja przyszłego pracodawcy na rynku pracy – tę najłatwiej poznać, sprawdzając rankingi. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów na polskim rynku jest Ranking Najbardziej Pożądani Pracodawcy, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. W 2021 roku realizowana jest już 9. edycja tego wydarzenia więcej informacji na: https://najbardziejpozadanipracodawcy.pl/.

[1] Pierwsze niepublikowane jeszcze dane z badania aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy 2021 – 11 edycja

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Więcej informacji o rankingu znajdziesz na stronie www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl

drukuj