Komunikat prasowy

Klient

Kontakt

Czy jesteś gotowy odnieść sukces w Krakowie? – rusza kampania promocyjna miasta „Kraków. Cradle of Genius”

Czy jesteś gotowy wygrać rajd Dakar jak Rafał Sonik? Dokonać rewolucji w nauce jak Mikołaj Kopernik lub jak Andrzej Wajda – zdobyć główną nagrodę na największym filmowym festiwalu na świecie? I czy wiesz, że to wszystko możesz osiągnąć w Krakowie? Mieście, w którym ujawniają się i rozwijają wszelkie talenty.

Z początkiem lipca ruszyła kampania „Kraków. Cradle of Genius” zachęcająca młodych ludzi do podjęcia nauki na krakowskich uczelniach wyższych i związania swojej przyszłości z tym  miastem. Koncepcję kreatywną przygotowała warszawska agencja Delikatesy&Frykasy.

Z okazji Światowych Dni Młodzieży przyjadą do Krakowa setki tysięcy młodych ludzi, dla których stolica Małopolski może stać się miejscem realizacji ich życiowych planów i ambicji. Przywitają ich wizerunki wybitnych postaci, których życie i działalność były lub są związane z Krakowem: astronoma Mikołaja Kopernika; rzeźbiarza i malarza Wita Stwosza, Królowej Bony; związanego artystycznie z miastem zdobywcy Oscara – Andrzeja Wajdy, świetnie prosperującego przedsiębiorcy i zwycięzcy rajdu Dakar – Rafała Sonika oraz autorytetów w sferze duchowej: św. Jana Pawła II oraz papieża Franciszka.

Kraków jest bowiem szczególnym miastem przyciągającym wyjątkowych ludzi, gdzie można z sukcesem realizować swoje pasje związane z różnymi dziedzinami nauki, kultury i sztuki. Działo się tak na przestrzeni wieków, dzieje się także współcześnie.

- Bogate historyczne i kulturalne dziedzictwo tego miasta tworzy niesamowity klimat, który inspiruje i sprzyja realizacji najbardziej wymagających przedsięwzięć. To miasto ukształtowało mój charakter, nauczyło podejmować coraz to nowe wyzwania i nie cofać się, gdy pojawiają się pierwsze trudności. Tutaj też poznałem wyjątkowych, bardzo utalentowanych i pracowitych ludzi, dzięki którym mogę realizować swoje zawodowe plany i sportowe pasje. Jestem dumny z mojego rodzinnego miasta i cieszę się, że m.in. moje osiągnięcia wykorzystano w kampanii „Kraków. Cradle of Genius”, by zachęcić młodych ludzi z całego świata do związania swojej przyszłości właśnie z tym miastem – powiedział Rafał Sonik, którego wizerunek został wykorzystany w kampanii.

- Kolebka to symbol początku. Zdecydowaliśmy się użyć tego określenia, ponieważ dobrze opisuje ono rolę, jaką Kraków pełnił od wieków na mapie Europy i świata. To miasto, z którym związani byli i są ludzie nietuzinkowi, nieprzeciętni i wybitnie uzdolnieni w swoich dziedzinach. Część z nich tu się urodziła, dla pozostałych zaś Kraków był miejscem, w którym decydowała się ich przyszłość - wyjaśnia Rafał Perłowski, Dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

W szerszym kontekście kampania ma zwrócić uwagę na ofertę turystyczną, kulturalną, edukacyjną i sportową miasta, zachęcając do wyboru Krakowa jako destynacji wypoczynkowej, naukowej, zawodowej oraz życiowej. Do Krakowa na Światowe Dni Młodzieży przyjedzie rzesza młodych ludzi, których miasto chce zachęcić do podjęcia nauki na krakowskich uczelniach wyższych i związania swojej przyszłości ze stolicą Małopolski.

- Stworzyliśmy usystematyzowany i klarowny przekaz, lekki, z dozą poczucia humoru i inspirujący odbiorców do działania i realizowania swoich życiowych planów właśnie w Krakowie – wyjaśnia Adam Dudek, Dyrektor Kreatywny agencji Delikatesy&Frykasy i dodaje: – Hasło „Kraków. Cradle of Genius” powstało z inspiracji łacińskim zwrotem genius loci, służącemu określeniu miejsca o niepowtarzalnej, szczególnie sprzyjającej aurze, gdzie koncentruje się twórcza duchowa energia. Bez wątpienia, taka była i jest specyfika Krakowa.

Komunikaty wizualne, opracowane w języku angielskim, prezentowane są na citylightach umieszczonych w strategicznych częściach miasta, na ekranie na hali widowiskowo-sportowej Tauron Arena Kraków oraz na tramwaju, który w okresie trwania Światowych Dni Młodzieży 2016 będzie jeździł po ulicach miasta.

Forma graficzna projektów, w związku z wymogami zachowania spójności, nawiązuje do identyfikacji wizualnej Światowych Dni Młodzieży 2016. Kampania będzie trwać do 31 sierpnia 2016 r.

Delikatesy&Frykasy

To zespół kreatywnych profesjonalistów w dziedzinie design'u, komunikacji i strategii marketingowych. Posiadają wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu kampanii reklamowych, projektów opakowań, komunikacji interaktywnej i identyfikacji wizualnej. Tworzą komunikacje dla firm i marek oparte na dogłębnej analizie produktu, jego konsumenta oraz otoczenia. W swojej pracy wykorzystują najnowsze trendy i nowoczesną technologię, nie zapominając o tradycyjnych wartościach estetyki i funkcjonalności.

Między innymi pracowali dla takich firm jak: Empik, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Berlin-Chemie/Menarini, Oceanic. Byli odpowiedzialni za przygotowanie komunikacji dla marek Biotebal (Polpharma), NITOLIC, Allergoff (ICB Pharma), Kindii (Harper Hygienics), oraz identyfikacji wizualnej ostatnich czterech edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Delikatesy&Frykasy stworzyły system identyfikacji wizualnej marki NITOLIC, który zdobył nominację w konkursie KTR 2014 oraz nagrodę za najlepsze opakowanie w kategorii freestyle konkursu Art of Packaging 2014 Professional.

Więcej informacji na temat zrealizowanych projektów znajduje się na stronie internetowej www.delikatesyifrykasy.pl.

drukuj