Komunikat prasowy

Klient

Kontakt

Kraków miastem utalentowanych ludzi – rusza kampania promocyjna miasta podczas Światowych Dni Młodzieży 2016

„Kraków. Cradle of Genius” – pod takim hasłem ruszyła z początkiem lipca kampania zachęcająca młodych ludzi do podjęcia nauki na krakowskich uczelniach wyższych i związania swojej przyszłości z tym miastem. W rolach głównych występują wyjątkowe postaci, których życie i działalność były lub są związane z Krakowem: papież Jan Paweł II, Mikołaj Kopernik, Wit Stwosz, Bona Sforza, Andrzej Wajda i Rafał Sonik. Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała warszawska agencja Delikatesy&Frykasy. 

Kampania, realizowana przez Wydział Promocji i Turystyki miasta Krakowa, skierowana jest do setek tysięcy młodych ludzi z całego świata, którzy przyjadą do stolicy Małopolski na Światowe Dni Młodzieży. Celem jest zachęcenie ich do podjęcia nauki na krakowskich uczelniach wyższych i związania swojej przyszłości z miastem, które stwarza wiele możliwości do samorealizacji oraz rozwijania różnych pasji, w zakresie m.in. nauki, kultury czy sztuki.

Koncepcja kreatywna opiera się na założeniu, że Kraków jest szczególnym miejscem przyciągającym wyjątkowych ludzi – z wyczuwalnym „genius loci”, który sprzyja ujawnianiu się i rozwijaniu talentów, gdzie można z sukcesem realizować swoje ambicje i plany życiowe – wyjaśnia Agnieszka Pacałowska, Client Service Director agencji Delikatesy&Frykasy.

Do komunikacji wykorzystano wizerunki wybitnych osobistości, które ukształtowały się i rozwinęły podczas nauki i pracy w tym mieście. Bohaterami kampanii są zarówno postaci historyczne: astronom Mikołaj Kopernik; rzeźbiarz i malarz Wit Stwosz oraz Królowa Bona; jak i współczesne: mieszkający i tworzący w Krakowie zdobywca Oscara – Andrzej Wajda, świetnie prosperujący przedsiębiorca i zwycięzca rajdu Dakar – Rafał Sonik oraz autorytet w sferze duchowej: św. Jan Paweł II.

Komunikaty wizualne, opracowane w języku angielskim, prezentowane są na billboardach i citylightach umieszczonych w strategicznych częściach miasta, na ekranie na hali widowiskowo-sportowej Tauron Arena Kraków oraz na tramwaju, który w okresie trwania Światowych Dni Młodzieży 2016 będzie jeździł po ulicach miasta.

Forma graficzna projektów, w związku z wymogami zachowania spójności, nawiązuje do identyfikacji wizualnej Światowych Dni Młodzieży 2016. Kampania będzie trwać do 31 sierpnia 2016 r.

 

 

Delikatesy&Frykasy

To zespół kreatywnych profesjonalistów w dziedzinie design'u, komunikacji i strategii marketingowych. Posiadają wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu kampanii reklamowych, projektów opakowań, komunikacji interaktywnej i identyfikacji wizualnej. Tworzą komunikacje dla firm i marek oparte na dogłębnej analizie produktu, jego konsumenta oraz otoczenia. W swojej pracy wykorzystują najnowsze trendy i nowoczesną technologię nie zapominając o tradycyjnych wartościach estetyki i funkcjonalności.

Między innymi pracowali dla takich firm jak: Empik, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Berlin-Chemie/Menarini, Oceanic. Byli odpowiedzialni za przygotowanie komunikacji dla marek Biotebal (Polpharma), NITOLIC, Allergoff (ICB Pharma), Kindii (Harper Hygienics), oraz identyfikacji wizualnej ostatnich czterech edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Delikatesy&Frykasy stworzyły system identyfikacji wizualnej marki NITOLIC, który zdobył nominację w konkursie KTR 2014 oraz nagrodę za najlepsze opakowanie w kategorii freestyle konkursu Art of Packaging 2014 Professional.

Więcej informacji na temat zrealizowanych projektów znajduje się na stronie internetowej www.delikatesyifrykasy.pl.

drukuj