Komunikat prasowy

Klient

Kontakt

Wifi nie dla pracowników, a sprzedaż utrudniona

Ponad połowa europejskich firm nie udostępnia sieci bezprzewodowej swojemu personelowi. Ponadto badania ZyXELa wykazały, że co dziesiąty pracownik przez słabą jakość infrastruktury w firmie nie mógł zakończyć procesu sprzedaży.

Ponad 50 proc. firm w Czechach, Niemczech, Szwecji, Holandii i w Wielkiej Brytanii nie oferuje swoim pracownikom dostępu do firmowej sieci bezprzewodowej. Niezależne badania 2,500 europejskich pracowników biurowych przeprowadzone przez firmę Censuswide na zlecenie ZyXELa ujawniły, że w całej Europie z powodu słabej infrastruktury sieciowej firmy pozbawiają się okazji biznesowych na sprzedaż.

Tylko 45 proc. ankietowanych ma dostęp do firmowej sieci bezprzewodowej. Jedna na dziesięć osób stwierdziła, że przez niską jakość połączenia internetowego nie mogła zakończyć procesu sprzedaży – ukazując tym samym, jak słaba jakość infrastruktury IT może negatywnie wpływać na rozwój biznesu. Co więcej, 15 proc. ankietowanych potwierdziło, że niska jakość komunikacji stanowiła problem w osiągnieciu ich celów sprzedażowych, a 25 proc. zgodziła się, że zła jakość połączeń uniemożliwiła im dotrzymanie terminu.

Były również pozytywne wskaźniki przedsiębiorstw obejmujące nowe technologie i elastyczne praktyki współpracy. Na przykład prawie 40 proc. ankietowanych wskazywało, że ma możliwość pracy z domu, a 25 proc. korzystała z rozwiązań bazujących na technologii chmury osobistej typu Salesforce.com, Dropbox lub Google Drive. To ukazuje, że istnieje w firmach potrzeba korzystania z nowoczesnych rozwiązań i technologii, ale niektóre firmy nie nadążają z dostarczaniem odpowiednich narzędzi do pracy, w tym dotyczących komunikacji.

Lee Marsden – europejski prezes ZyXEL – skomentował wyniki: „Rozwój technologii szybkiej komunikacji w Europie zwiększa znaczenie usług bazujących na chmurze i zmierza w kierunku coraz większej mobilności pracy. Tym samym stwarza możliwość zwiększania produktywności oraz lepszej obsługi klienta. Małe i średnie firmy muszą zainwestować w niezawodny i bezpieczny dostęp do super szybkiej komunikacji, aby umożliwić pracownikom elastyczne wykonywanie ich zadań i efektywne BYOD. To może wpłynąć, w sposób najbardziej odpowiadający pracownikom, na poprawę czasu reakcji na klientów i na potencjalną satysfakcję z pracy.”

ZyXEL Communications

Firma ZyXEL Communications, założona w 1989 r. na Tajwanie, to światowej klasy producent urządzeń sieciowych oferujący innowacyjne i niezawodne rozwiązania internetowe. Jako jeden z pierwszych producentów modemów, ZyXEL w szybkim tempie stał się wiodącym dostawcą technologii sieciowych. Współcześnie ZyXEL jest jedną z niewielu firm na świecie, mających w swojej ofercie kompletne rozwiązania sieciowe dla operatorów telekomunikacyjnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji, a także dla cyfrowego domu, dopasowanych do wielu różnych scenariuszy wdrożeniowych. Rozwiązania telekomunikacyjne obejmują przewodowy i bezprzewodowy sprzęt sieciowy, sieciowe urządzenia abonenckie oraz przełączniki klasy operatorskiej. W ofercie dla MŚP oraz korporacji znajdują się m.in. zintegrowane bramy bezpieczeństwa (Unified Security Gateway), przełączniki LAN, WLAN oraz telefonia IP. Na potrzeby cyfrowego domu ZyXEL proponuje urządzenia do łączności sieciowej i rozwiązania multimedialne. Więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.zyxel.pl.

drukuj